kolejna warstwa recenzji,

Więc jak to ja mając dzień kacowy (ostra biba wczoraj uuu) obejrzałem 2 filmy i do tego skończyłem Stalingrad Antonego Beevora, wydajmy więc kilka opinii oui?

Rocknrolla – heh Guy Ritchie, kto widział „Przekręt” i „Lock Stock and two smoking Barells” niech się cieszy, mamy powrót do formy. Fabuła jest jak zwykle zakręcona maksymalnie, a nawet bardziej. Mistrz Tom Wilkinson miażdży film swoją rolą, jest zabawny, straszny, okrutny i do tego ma świetne teksty. Jest to jednak normą Guy’a dialogi są przezabawne, właściwie prawie każdy ma kilka perełek Johnny Quid ćpun i punkrocker ma jednak jeden z najlepszych monologów w filmie and the quote goes (tłumaczenie moje nie kwiczeć):

sJohnny widzisz tą paczkę morderczych kijków Virgina na końcu stołu?
Pete: Tak
Johnny Quid: Wszystko co potrzebujesz wiedzieć na temat życia jest zamkniętych w tych czterech ściankach. Zauważ, że jesteś przyciągany przez iluzję wielkości- złota paczka, królewski rozmiar i takie same insygnia, to miła implikacja wielkości i bogactwa, subtelna sugestia, że te papierosy są Twymi królewskimi i wiernymi przyjaciółmi. i to Pete jest kłamstwem.

Johnny Quid: Zarazem widzisz, że po drugiej strony paczki, istnieje druga część dyskusji, jest zapisana nudnymi wielkimi czarnymi literami, oznaczająca, że tak te małe sierżanty śmierci chcą Cię zabić, i to Pete jest prawdą

Johnny Quid: Ah piękno jest zwodniczym wezwaniem do śmierci, i jestem uzależniony od ich syreniego śpiewu.
Johnny Quid: To co zaczyna się słodko kończy sie gorzko, to co zaczyna się gorzko zakończy się słodko.
Johnny Quid: Dlatego ja jak i Ty uwielbiamy narkotyki, jesteśmy uzależnieni, a teraz podaj mi ognia.
Niezłe nie? Brzmi o wiele lepiej po angielsku, obsada świetna, muzyka zajebista i świetna reżyserka, ale mimo wszystko chyba najsłabszy z film Guy’a, 7+/10

„Opór”- Ah amerykańskie filmy wojenne, gdzie prawda jest ograniczana na rzecz eposu. Opór jest o białoruskich żydach walczących w 1941 roku z Niemcami (tak w filmie są Białorusinami, mimo, że zdaję się nie było dokładnie rzecz biorąc takiego kraju), Daniel Craig, gra główną rolę i całkiem nieźle mu idzie, ale film jest przesiąknięty patosem, dramatem oraz amerykańskim podejściem do fabuły, mimo to nie jest całkowicie tragiczny, ma swoje momenty, zwłaszcza, że gra w nim jeden z moich ulubieńców Liev Schreiber, bardzo fajnie zresztą gra dodam. 6+/10

„Stalingrad” – kozacka ksiązka, świetnie opisana najcięższa bitwa frontu wschodniego, masakryczne opisy, świetne dane, czyta się błyskawicznie, mimo, że krótka nie jest, jedynie tak trochę mało zdjęć, ale nie przeszkadza to w ogóle. Zajebista książeczka, naprawdę nie wierzyłem, jak szybko i sprawnie idzie mi czytanie jej, zwłaszcza, że odwykłem od czytania. Polecam 9/10

Skomentuj

