“Odlot”!

„Odlot” to jeden z tych filmów, w którym obietnice robione przez reklamy, są spełnione. Ten animowany filmik, wzbudził we mnie niesamowite emocje. Zazwyczaj nie jestem fanem bajek, ale Pixar po prostu zniszczył jakąkolwiek konkurencje. Pierwsze 10 minut, to piękno w najczystszej postaci, reżyserzy i scenarzyści Hollywood powinni siedzieć przed filmem z notatnikiem. Całkowicie niema sekwencja, to prawdopodobnie śmierć matki Bambi naszych czasów.  „Odlot” co ciekawe nie jest filmem tylko o przygodach w Ameryce Południowej, to film o starzeniu się, o posiadaniu celu w życiu. To pojedynek dwóch starców którzy muszą zrozumieć, że cel nie powinien uświęcać środków. Jeden to zrozumie, drugi niestety nie. Oczywiście jak zwykle, musi być w filmie Pixara element komiczny, robi tu za niego sfora gadających psów, jednak muszę stwierdzić, mimo iż film jest zabawny, bardziej interesowała mnie fabuła. Co więcej niezależnie od tego, że łatwo domyśleć się zakończenia, to końcówkę oglądałem z zapartym tchem.

Nie zdarza mi się to zbyt często.

Film wygląda jak to Pixar, wygląda genialnie, głosy podłożone są świetnie, ale po raz kolejny powtórzę. Fabuła i postacie, to serce tego filmu. Malutkie sceny, są rozsiane po całym scenariuszu, moment w którym starzec rozumie w jakim domu mieszka młody skaut, to jeden z niewielu przykładów powiedzenia w filmie dla dzieci czegoś poważnego, nie uproszczając treści.

Nie mogę znaleźć w „Odlocie” wad, naprawdę.

Jedynie czepiam się sam siebie, że momentami oglądając go, łapałem się na tym, że kręciłem nosem na „realizm” i „logikę”, po czym przypominałem sobie, że to bajka. Bo się zapomina o tym. Może rzeczywiście te filmy robią się nie dla mnie, ale póki co?

Mam zamiar obejrzeć każdy następny film Pixara, który po raz kolejny pokazuje, że bajka może być dla dorosłych i dla dzieci.

9+/10

2 Responses to “Odlot”!

  1. palacz says:

    nie ma lekko trzeba obejrzeć. Jak obejrzę to skomentuje ponownie:)

  2. RCA says:

    A ja nie obejrzę. Nie ciągną mnie jakoś tego typu animacje.

Skomentuj

